Pelangi

Posted on Updated on

“Eh, tengok tu ada pelangi! Cepat-cepat, ambil gambar.” Jerit saya sambil menunjuk langit.

“Wah, besarnya!” Kata Nad sambil memetik punat di telefon bimbit.

“Kamu tau tak. Hanya orang istimewa je yang boleh nampak pelangi?”

“Eh?” Tercengang saya sekejap.

 

Saya ni istimewa ke?

Istimewa ke saya sampai dapat nampak pelangi?

 

Semua orang pernah nampak pelangi. Besar. Cantik. Walau pun hanya sesaat.

 

“Mencari yang paling baik antara yang terbaik memang payah. Apatah lagi jika yang terbaik itu jarang benar ditemui. Seperti pelangi yang kadang muncul dan cepat-cepat pula menghilang tatkala mentari mula memancar cerlang cahayanya.”

 

Semoga saya istimewa di mata Tuhan.

Amin.

 

 

Leave a Reply

