Wardah Puteh@ Pulau Langkawi

Posted on

Entri basi kali ini, nikmatilah jalan-jalan saya sekeluarga di Pulau Lagenda, kampung halaman saya.

Pulau bebas cukai.

 

^_^

 

Dari Jeti Kuala Kedah.  Laut bergelora, langit mendung.

Nampak tugu sejarah, kota lama.

Sungguh bergaya.

Perempuan berbeg tangan “beg recycle” pink, itulah saya.

Kucing menyambut kedatangan sesampainya di rumah nenda.

Tengok, sungguh saya berbau kucing, sampai kali pertama berjumpa terus bertenggek di riba tanpa malu.

Bergaya di dalam kereta baru abah.  Penantian 23 tahun saya: Baru boleh merende’ sesuka hati  bila-bila masa, di mana jua.

Tips: Beli kereta di Langkawi, boleh jimat RM 30k.

 Pastu tak guna, rugi RM80 k.

 

Depan rumah nenda.

Resort kami.

Sehari RM 50. Sila hubungi jangan malu-malu.

 

“Lihat tu”, kata beliau sambil menunjuk kereta kabel.

Posing gaya-gaya model, itulah mamaku.

Kereta kabel ni naik2 x dah bohsan.

*Bosan la, kau tak ada DSLR.*

Ada taman rusa. Tapi tak masuk. Dulu free je, sekarang dah kena bayar.

Rusa ni sangat jinak.

Boleh ditangkap dan disembelih begitu saja.

Penantian satu penyeksaan.

Menunggu adik yang lesap dengan abah pi bagi ikan makan.

Betapa tak pernah jumpa kolam ikan sebegitu lama.

Pantai Tanjung Rhu.

Nilah tempatnya boleh naik bot dan bagi makan ikan pari tengah-tengah laut.

Apa kelas bagi makan ikan kat tepi kolam!

Pastu bagi makan helang.

Akan datang pasti nak cuba. RM 100 satu bot.

“Untuk dik cah, capiq, meraa…bla..bla”

Senarai cucu yang tak berkesudahan…

Yang berkesudahan duit dalam poket.

Tempat makan yang best. Macam-macam ada.

Sekali lagi, penantian ni lagi menyeksakan.

Tunggu orang berduit habiskan duit.

Apatah lagi kalau yang berduit tu pompuan…

Budak Gemuk tanpa membuang masa memilih aktiviti kesukaan,

 sementara menanti mama dan tok su.

Cantik.

Cantik lagi.

Shopping diteruskan. Selagi orang berduit tak habis duit.

Tempat kemestian: Ismail Group.

Nyum~ Ni kesukaaannn…

Ala ma, coklat ni kat kedai Ah Chong pun ada…

-_-

Ni tempat paling best.

Underwaterworld Langkawi.

Tengok tu kawan-kawan, singa laut mengawan.

Maaf, gambar terpaksa di censored kan.

Penguin!

Ikan spongebob yang saya maksudkan.

Begitu real.

Oboq-oboq.

Begitu menawan.

Ulaq laut, watak sampingan dalam cerita ikan duyung omputih

tiba-tiba rasa macam The Mermaid.

Huh, buncitnya perut penguin ni.

Brr sejuk!

 

 

 

 

 

One thought on “Wardah Puteh@ Pulau Langkawi

    melorkirana90 said:
    January 21, 2011 at 6:12 am

    salam..akak ade Fb x??
    ini adnie harap akak masih ingat sy..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s