Tahniah! (Biomedical Students)

Posted on

Tahniah kepada kawan-kawan Biomedical yang dah lepas kesengsaraan FYP. Dengan berakhirnya sesi pembentangan tadi, maka mesti rasa ringan je bahu tu.. betul tak? 

.

Tapi sekarang bahu saya sakit.  Bestnya kalau ada orang tolong picitkan.  Tapi takda orang. 

Jin, jin..tolong picit boleh tak..[sambil wondering saya ada (JIN)khadam tak? Boleh tolong buat PCR]

.

Inilah dunia researcher, NO LIFE.  Life dia dengan bakteria, dengan pokok, dengan virus, dengan mesin, dengan chemicals.  T_T

.

Sekarang saya di lab.  Kalau ada FB mesti tulis kat status “Polymerase CRAP reaction lagi… I’M GOING TO BE MAD” atau pun kalau ada tweeter, tweet “PCR,  kalaulah awak lelaki tampan, saya rela begini sampai mati.”

Astaghfirullahal aziiimm. =P

.

Apa pun lagi 2 minggu before draft submission.  Saya macam tak percaya saya seGIGIH dan DEGIL macam ni. Sebab masih bertahan di makmal, nak BUAT JUGAK! TAK KIRA, TAK KIRA.   Walau pun prof cakap, awak buat je projek ni masa ambik master nanti.

.

Ok, point di atas adalah: PROJEK YANG SAYA BUAT PERSIS MASTER RESEARCH. 

Hahaha.

Padahal ramai je kawan-kawan yang buat project susah, ada yang tahap Phd lagi. 

Ok, dah habis mengarut, masa untuk tulis tesis.

nangis T-T

Leave a Reply

