Choki

Posted on Updated on

Choki perut buncit sama macam tuan Cik Ted.


Dah berapa bulan Choki?

Kucing ni, saya selalu terserempak di kafe.  Satu hari ni, masa tengah kusyuk mengketedarah makanan, tiba-tiba dia diserbu seekor kucing jantan dengan cara yang nyata lagi jelas, nak kena baham. 

Terjerit-jerit saya waktu tu, nasib baik tak ramai orang. T_T

Sungguh tak senonoh, ambil kesempatan lepaskan stress dengan menjerit secara naif.

Lepas tu Yaya, budak tecit sopan anak Kak Ana taukeh kafe [kemain  terperinci], mengatakan bahawa, “Akak, kucing ni memang dah lama nak ngap anak kucing ni.  Bulan lepas dia ngap anak kucing dua ekor.” 

-_-“

Tapi saya tak ambik pun.  Sebab nampak dia anak lagi, jadi berkira-kira mesti mak dia ada dan nanti kalau dia meroyan anak hilang, camna?

Selepas tu, apabila turun kafe nampak lagi makhlk tecit ni dok main-main.  Ok, maknanya dia selamat, bisik hati kecikku.

Tapi tup tup kelmarin, jumpa Nadiah,

“Wani, jom kita gi klinik ada anak kucing kena libas kat mata dengan kucing jantan”

“Mana-mana?!! Eh, macam kenal…Di mana ya kita pernah ketemu?”

-_-“

Sangat ngeri tengok mata dia macam dah kena korek. 

 Tapi sebenarnya selaput je yang rosak dicakau kucing. 

Jadi lepas bawak pergi jumpa doktor atas belas ihsan Mr. X, Choki (nama gelaran seenak tuannya), dibela oleh Nadiah.

Sangat manja, pantang nampak orang asyik nak mengekor.

Pastu golek golek tayang perut.

OOOOH PERLI EH..

-_-“

Ada sesiapa nak belakan?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s