Politeknik Nilai

Posted on Updated on

Alhamdulillah.

Siapa sangka, sebuah politeknik baharu yang saya jejaki dua tahun lepas, kini menjadi politeknik tempat saya bekerja. Dan Tuhan memberikan tempat baharu ini seperti mana yang saya dan suami serta keluarga doakan saban hari. Ya Tuhan, nikmat manakah lagi yang mampu saya dustakan?

Kawasannya luas, sawitnya tertanam berbalam-balam jauhnya, dan rumput kering selalu dibawa angin melekat pada rambut saya tiap kali bangun dari tidur yang lena. Rumah yang saya diami di dalam politeknik ini apartment dua tingkat dengan 6 kamar tidur; yang tak mampu saya miliki dengan gaji sekarang. Walau kedai-kedainya agak jauh dan tidak banyak, saya mengandaikan akan menjadi lebih hemat kerana laluan pulang ke rumah hanya seminit berkereta.

Alhamdulillah…

Di sinilah rumah pertama saya dalam erti yang sebenarnya -yang perlu dikemas dan di sinilah jua dapurnya – tempat memasak untuk diri dan famili. Inilah rumahtangga yang saya impikan, sedang sudah mencecah 7 bulan usia perkahwinan.

Kata mama, sebuah rumah yang tenteram perlu dihidupkan rohnya. Sambung abah, rohnya dinyalakan dengan amal ibadah kepada Allah.

Lain-lainnya, saya ingin benar, mendekorasi sebuah bilik ‘permainan’ saya, sebuah taman kecil dengan tumbuhan boleh dimakan dan membakar sebanyak mungkin pemanis mulut yang enak-enak untuk sang suami.🙂

 P/S: Oh…laman web http://www.jamieoliver.com nampak menarik sangat!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s