Milk Booster Sesuai G6PD Def dan Terbaik Pernah Saya Makan

Posted on Updated on

Bismillah

Hampir sembilan bulan usia Hud, bererti 9 bulanlah Hud menyusu badan.

Betullah bf bayi ini tidak semudah yang disangka. Menyusukan pada awal kelahiran barangkali mudah, tapi yang paling sukar adalah istiqomah sehingga dia berusia 2 tahun.

Hampir saja saya putus asa, kerana Hud tidak menyusu secara terus, saya menyusukan Hud secara epb. Keadaan Hud sebagai bayi pramatang dan menghidapi G6PD deficiency pula, amat memotivasikan saya untuk teruskan penyusuan susu ibu.

Masalah bermula apabila saya mulai sibuk dan melupakan rutin pumping yang sepatutnya dibuat sekurang-kurangnya 3 kali sepanjang 8 jam di pejabat. Susu saya merudum jatuh, sehinggakan pengasuh di taska mengesyorkan supaya saya memberikan susu formula kepada Hud.

Saya mulai mencari alternatif lain.

Saya makan oat, lobak putih, banyakkan minum air kosong dan makanan berkhasiat, juga kembali kepada rutin mengepam susu sebanyak mungkin.

Tapi hasilnya tidak sebanyak mana.

Alhamdulillah, saya temui satu produk 12 Ounces Lactation Cookies ini:

14457395_770866739718825_3269601736891175183_n
Rasanya sangat lazat dan yang paling penting susu saya bertambah banyak!

Saya pada mulanya tertarik kerana milk booster ini sesuai untuk Hud yang ada G6PD def dan langsung memohon untuk menjadi agen.

Ibu-ibu yang mempunyai masalah susu merudum, boleh hubungi saya 013-9755567, cuba biskut ini, insya’allah berkesan!

Leave a Reply

